Stilla

Hej på er!
De senaste veckorna har bara sprungit fram för min del.
Jag har jobbat och slitit i stallet så jag har ordentligt ont i ryggen och ena axeln. Men det blev bättre nu när det lugnat sig med all mockning. Jobbade istället för Pernilla som är i stallet och har praktik vanligtvis, men hon var i fjällen en vecka så då fick jag rycka in.
Men nu när hon är tillbaka så har jag bara jobbat i stallet 2-3 dagar istället. Sparar lite på ryggen.
Förra (16-18 Jan) så var jag, mamma och systrarna och hälsade på mormor i Nora. 
Vi hälsade även på morfar som bor på hem för dementa där i Nora, tyvärr så är han inte sig själv längre. Det är ingen av oss som känner igen honom längre, och så blir det ju tyvärr, med vissa sjukdomar.
 
I vilket fall som helst, så är det mycket stall. Vilket jag älskar, även om det sliter på kroppen.
Men jag rider ju också, så jag sliter ju bara på marken, jag sliter när jag rider också, höhö!
Curre har varit väldigt jobbig de senaste gångerna när jag börjar kräva av honom..skjuter ut rumpar, går sidvärtes och bockar. Jättetråkigt, för hoppningsvis så är det för att han är lat. 
Annars så har jag börjat på "projekt Kaj". Ridskolan köpte en (liten) häst under jullovet, han heter något annat, men vi kallar honom för Kaj. Han är en tinkerkorsning, och är VÄLDIGT grön. Han kan start,stopp, skritt, trav och galopp (typ). Han har precis lärt sig att han ska gå PÅ fyrkantspåret och inte innanför. 
Idag övade jag på att rida på volterna och även göra volta, volt tillbaka och serpentinbågar över medellinjen. Väldigt svårt att svänga till höger har han, men det går ju framåt i alla fall och han är väldigt väldigt väldigt snäll. 
Det blir en bra barn-häst av honom!
 
Kaj
 
/Sandra
Publicerat i Sandra