3 dagar kvar

Hej på er!
Nu är det 3 dagar kvar till bohuscupen i dressyr. Jag tror att jag gör det hela till en väldigt stor grej, och jag måste måste lugna ner mig. Det är ju egentligen en ganska liten tävling, haha. Men det är ju ändå min allra första.
 
I Söndags så hade vi kick-off med lagen och vi tränade för Maria Hagström, en jättehärlig kvinna som är jätterolig att träna för. MEN...Julia var helt knäpp, slog med huvudet och vägrade gå fram! Jag kände ju med en gång att detta var ju inte så som hon brukar vara och att någonting är fel.
Men jag red klart passet med nöd och näppe, höll på att bryta ihop flera gånger under passet. Jag ville bara hoppa av och tacka för mig.
Men i Måndags så var veterinären där och kollade på henne och hon har antagligen fått sig en spark på en has, och har nu fått boxvila. Så vi fick väldigt snabbt byta häst, så nu ska jag rida Curre istället.
Lite blandade känslor med det. Jag kan ju knappt sitta på honom, men han är väldigt fin att se på. Men jag hade ju mycket hellre velat rida en frisk Julia. 
Får ta det en annan gång dårå.
KM i dressyr kanske? Får se på det!
 
Nu har jag i alla fall fixat transport och förare. Pappa är väldigt snäll och kör, och jag hyr en transport av en mamma vars barn har ridit för mig. Känner dem rätt bra, så det var himla skönt att få det klart. 
Tur att jag har ridit Curre mycket innan, så att jag vet hur han funkar haha! Annars vet jag inte vem jag hade tagit? Typ Felix, som knappt är storhäst eller Max som jag bara har ridit en gång för typ 3 år sedan?
 
Men nu känner jag i alla fall att det får gå som det går, haha! Kommer studsa som en liten boll, men det får gå!
Ikväll ska vi hoppa, och imorgon är det ju röd dag, så det är ingen ridning då. På Lördag har jag stalltjänst med Pernilla, så då har jag massa tid att förbereda mig, rida ett pass och duscha honom m.m.
Sover över på klubben, så det blir mycket att ha med mig. Men det får funka!
 
Roligast av allt ska bli att åka till Orust RK, eftersom att det var där som jag började rida. Red ju där i ca 10 år innan jag flyttade. Så ska bli jättekul att titta på hästarna och se hur det ser ut nu, kanske träffar på gamla ridlärare också.
 
Puss å kram!
 
 
Publicerat i Sandra