Nyklippt

Jag brukar göra en ordentlig klippning/uppfräschning av håret typ 1 gång om året.
Förra året var i typ november, och då klippte jag bara. Men i år så kände jag att jag behövde en större förändring.
Så jag bestämde mig för att göra den där ombren som jag länge har funderat på, men aldrig riktigt haft pengar över att göra en.
Men nu tog jag tag i saken och sa till mig själv att NU ska det bli något.
 
Så jag var hos Frisör center som ligger precis vid domkyrkan här i Göteborg och sa inprincip till frisören;
Hej! Jag vill ha en ombre, men hur den ska se ut och hur jag ska klippa får du bestämma
 
Hon tyckte att det var askul med en utmaning och hon var väldigt ärlig med vad hon tyckte att jag skulle göra, och hon är ju proffset så jag sa bara "ja, absolut. Det blir jättebra!" till allt.
Och gud vad nöjd jag är! Så skönt!
Trotts att vi knappt klippte något alls så känns det mycket lättare och luftigare.
Färgen är jättefin, trodde att den skulle vara liiiite ljusare, men hon tyckte inte att jag skulle ha ljusare just nu, utan i så fall göra det ljusare till våren. Så det får nog bli så!
Men jag är supernöjd och alla frisörerna var jättetrevliga och sa att det blir jättefint och jag var assnygg i det, haha!
 
Men visst vart det snyggt?
 
 
 
 
/Sandra
Publicerat i Sandra