30+ grader i Göteborg

Nu har jag 3 dagar ledigt, så skönt!
Idag ska jag inte göra något särskilt, typ städa lite och gömma mig inne. Det har ju varit så varmt dessa senaste dagar. Det har ju verkligen varit 30 grader flera dagar i rad, jag längtar faktiskt efter lite regn och åska nu känner jag!
Eftersom att vi har sol som ligger på HELA dagen på lägenheten så är det så varmt och kvavt här inne tiden. 
Persiennerna är nere dygnet runt, likaså fläkten och jag går runt i endast trosor och är varm! 
Inte kan vi ha drag igenom lägenheten heller, eftersom att vi bara har fönster på en sida. 
Fönstrerna i trapphuset är öppna, så jag (liksom många av grannarna) har stoppat något i brevinkastet så att det är öppet, får för mig att luften rör sig lite mer då i alla fall.
 
I Onsdags så åkte jag och Nicklas till Delsjön och tog första doppet på länge!
Tror det var vårat första dopp i Sverige på typ 2-3 år! Det var väldigt kallt, haha! Men vi kom i alla fall och jag försökte tänka på hur kallt det var i vattnet när jag var och jobbade igår, haha!
Tyvärr så gjorde inte det mig så mycket svalare. Som Lisebergare är det väldigt varmt att ha dessa kläder (som ingen förstår varför de använt ett varmt piké-tyg på en t-shirt?!) på sig i 30 graders värme.
Hoppas och håller tummarna att nästa säsongs kläder är svalare och andas mer!
 
Detta är kön till Kållerado härom dagen. Den slutade vid Spinrocks utgång! Helt sjukt!
 
Temperaturen i körhytten/glasburen på Höjdskräcken när jag kom dit och skulle öppna. Och då var AC och två fläktar på..Galet!
 
 
dopp i Delsjön!
 
Har ju kommit på att jag kan ju bada med min mobil, och ta kort och sådant under vattnet. Men jag vågar fan inte, haha! Det känns ju jättekonstigt, men måste ju så klart prova någon dag!
 
 
/Sandra
Publicerat i Sandra