45000

Alltså förra helgen. Under Lördagen så kom det in ca 45 000 personer i parken, och det var TRÅNGT vill jag lova. 
Det var svårt att komma fram för oss som jobbade, stressigt värre. Det tog nästan över 10 min att ta sig från lunch och upp till Lisebergshjulet. Sjukt!
Söndagen däremot bjöd på regn regn regn och regn. Och det var så gott som tomt i praken, men det var några tappra själar som var inne och åkte. 
 
 
Igår var jag i stallet, och Salsa var inte alls sig själv. Jag klämde på hennes rygg innan jag red och hon ömmade ganska mycket, men jag testade i alla fall att rida och det gick rätt bra i början av lektionen, men sen kände jag hur hela hon spände sig, hon var sur och viftade med huvuet mycket och ville inte alls gå framåt. 
Eftersom att vi hade bommar så kände jag inte att jag skulle göra så mycket, men när det var ca 20 min kvar på lektionen så skulle jag prova att lägga ner henne och se om hon kunde få upp ryggen lite, men hon ville inte gå alls och gick i sidled och bockade. Så jag hoppade av och gick in med henne, stackars liten.
Väl inne i boxen med sadeln av och ett fleecetäcke på så var hon glad och gosig igen.
Så ja, vi får se hur det blir framöver.
Nästa vecka ska vi hoppa och det är sista lektionen för terminen. Men då tror jag att jag hoppar lektionshäst istället. Sen flyttar Salsa till ett annat stall, men vi får se hur det blir. 
 
Nu måste jag iväg och jobba!
 
IKVÄLL SKA VI SE PÅ HOBBIT!!
 
/Sandra
Publicerat i Sandra