Svar på kommentar

"Lite fördomsfullt här va,tänk på dem som bor i mölndal och angered,bor dom i förort nu då tycker du?det händer minsta lika mycket otäckt inne i centrum än ute i"förorterna".och du har ju tidigare skrivit att du inte jobbar så mkt så varför så kräsen när det är din kille som står på lägenheten? Bara nyfiken.var glad att ni kan få en lägenhet över huvud taget när det bara är en av er som jobbar fastjobb."
 
Självklart så menar jag inget illa om Mölndal eller Angered! Men det blir ju tyvärr så när man läser i tidningarna om vart allting händer. Och jag är rädd även när jag går i stan (att man ens ska behöva vara det, det är helt sjukt!). Rädd för att någon eller några ska våldta mig, sticka mig med kniv eller råna mig. 
 
Kräsen är jag inte. Har bott på 24 kvadrat i Kista i Stockholm, studentlägenhet, 2 personer, och trivdes jättebra!
Jag har bott hemma hos mina föräldrar med Nicklas i mitt gamla flickrum där vi bara fick plats med våran säng. Och sen slita sönder oss för att bygga i ett uthus för att få större, men det blev ju inte klart.
Men man får väl ha drömmar och önskemål? Jag är supersuperduper glad och känner mig lyckligt lottad som har Nicklas och fått lägenhet! Hade vi fått lägenhet någon annanstans hade vi naturligtvis tagit den oavsett var den låg!
 
Jag letar sönder efter ett jobb och fattar inte hur det ska vara så svårt! Så det är inte mitt fel.
 
Så nej, inget ont om förorterna, och ja, det händer säkert minst lika mycket inne i stan. Men känner mig mindre rädd i stan, eftersom att det är mer folk och att jag hittar där. Jag vet vart jag befinner mig. Men ska jag utanför stan så vill jag alltid ha någon med mig, oavsett om hen hittar eller inte. 
 
stort förlåt till er som tagit illa upp!
Hoppas det var hyfsat bra svar :)
 
/Sandra
Publicerat i Sandra