Vuxenpoäng

Overkligheten slår till ibland. I April så fyller jag 24 år, galet!
Eftersom att jag umgås med många som är i 18-20 års åldern, så känner jag mig så mycket yngre än vad jag är.
Därför så försöker jag skaffa mig så mycket vuxenpoäng som möjligt. 
Tyvärr är dom inte många, men de fler allt fler eftersom åren går. 
 
Men idag så får Nicklas och jag ett jättestort vuxenpoäng, enligt mig. 
Det är nämligen så att vi 
ska
skaffa 
oss
en
BIL!
 
Bild från:  http://www.hedinbil.se/jeep-renegade/
 
Dock ska vi inte köpa den, utan det är på privatleasing. Vilket innebär att vi betalar ett visst pris för den varje månad, också ingår det vinterdäck, service o.s.v. Vi kommer ha den i 2 år och den får "bara" gå ett visst antal mil, men sen är det klart att den kan överstiga den milgränsen, men att man får betala lite mer då i så fall.
Men det blir nog jättebra för oss då vi har föräldrar som är krångliga att ta sig till, och det blir SÅ mycket lättare för mig att ta mig till stallet, och Nicklas kan åka ut i skogen och fota som han gillar.
 
Detta blir nog skitbra tror jag!
Underbart. Ska bli sååååå sköööönt att slippa gå 3 km från bussen till stallet eller be folk plocka upp mig!
Så nu räknar jag ner de tre-fyra månaderna som vi får vänta på att den ska komma.  
Längtar!
 
/Sandra 
Publicerat i Sandra