Vilken häst ska det bli?

I Torsdags så hade vi en jättebra ridlektion, jag satt hela lektionen utan stigbyglar på Curre, och satt kvar och satt bra med balans. Det var verkligen en underbar känsla!
I Fredags däremot så hade han fått sig en spark i hagen och hade sår, var halt och hade feber!
Med en vecka kvar till nästa tävling så blev jag lite nervös. Vem ska jag tävla på nu?!
 
Men nu är han bättre i alla fall verkar det som, så han kan förhoppningsvis gå med på lektion nu Torsdag och Fredag och tävla på Söndag. Håller tummarna!
Jag hoppas bara att han inte har ont så han blir jobbig att rida, utan att vi är kvar på samma stadie som vi var innan!
 
 
Jag har även skrivit upp mig på KM den 10 Maj på Curre. Men jag är även sugen på Jacob, han är ju dock ponny och jag vet inte om man får starta två gånger på olika hästar. Jag är ju sugen på Kaj också, fast i sådanna fall bara rida som en förklass. Han är fortfarande lite vinglig, men jättesnäll och mysig!
 
Vi får se vilken häst det blir i helgen, men jag håller tummarna på Curre och Elliot som backup. 
Men för första gången i mitt liv så känner jag lite att jag kan inprincip sätta mig på vilken häst som helst utan att känna att det skulle bli några problem. Jag känner mig för första gången säker i min ridning, och att jag VET att jag kan. Vilket känns väldigt bra, haha!
 
Nu måste jag åka och jobba!
Kom och köp en macka av mig på backaplan ;)
/Sandra
Publicerat i Sandra