Vartannat väder

Det känns som om vädret verkar vilja köra på något slags varannan-dag-fint-väder-varannan-dag-dåligt-väder-metod.
Soligt ena dagen, regnigt och kallt nästa dag.
Jobbet på Subway går bara bättre och bättre. Nu börjar jag känna att jag kan ta egna intiativ för att jag vet vad som ska göras, vilket gör alltid mycket mycket roligare och cheferna verkar ju tycka om det. Haha!
Igår så var Ulrica (ena chefen) så himla hes och dålig i halsen, hade knappt någon röst kvar, och frågade om jag kunde tänka mig att jobba till stägning, vilket jag så klart kunde. 
Så jag jobbade mellan 10-21.30, så det var en lång dag, men jag tyckte att det var väldigt roligt!
 
Fick frågan om jag kunde jobba både ikväll och imorgon, vilket jag kan, eftersom att jag inte har något stalljobb denna veckan. Känns konstigt, men lite skönt också.
 
Nu är det bara ca 1 månad kvar tills Bohuscupen i dressyr på Orust. Och jag är bra nervös! Men det börjar kännas riktigt bra på Julia i dessyren, det är bara övergångarna mellan galopp och trav som jag känner att jag behöver träna på mer. Eftersom att hon taggar till så mycket innan galopp och gärna drar upp huvudet och skjuter in rumpan innanför spåret. 
Får jobba på det!
Vad är det värsta som kan hända liksom? Att man får halvbra poäng? Det kan jag leva med.
 
 
 
/Sandra
Publicerat i Sandra