Bohuscupen omgång 2

 
Long time no see.
Andra omgången av bohuscupen har varit, och som jag skrev i det förra inlägget så visste jag inte vilken häst som jag skulle rida.
Men det blev tillslut Elliot.
Och det gick så. jävla.bra. Men Elliot är väldigt lätt att rida, så det är inte så konstigt. Jag skulle nog säga att han är en av de lättaste hästarna vi har, enligt min åsikt.
 
Curre är bättre nu i alla fall och han går som han brukar, men jag red honom i förra veckan och vi bråkade lite.
Jag kände inte för att jag ville tjafsa med honom just nu, så jag strök mig från KM i dressyr på honom och skrev upp mig på Elliot istället. 
Tar tag i Curre sen efter KM. Så jag har tid att träna ordentligt, så kan jag nog tävla honom igen sen.
För det är ju honom som jag VILL rida, för att han är stor och så jävla fin.
 
Men Bohusucupen gick ju väldigt bra i alla fall! Jag fick 64% i förklassen och 65% i lagklassen och vann lektionsekipageklassen (med 5% över andra placeringen!!), hade jag tävlat i privatklassen så hade jag hamnat tvåa!
Så jag är väldigt nöjd med mina prestationer!
 
Se videon nedan! (Ni kan bläddra till andra klassen kanske 3-4 min in i videon, den är bättre, haha!)
Puss och kram
 
 
 
Publicerat i Sandra