Ridlektion 28 Jan

Så vart det Tisdag ännu en gång. Och jag red på Julia ännu en gång.
Jag absolut älskar den hästen, även om hon inte riktigt orkar bära upp sig ordentligt i galoppen, men det kanske kommer förhoppningsvis.
 
Vi hade cavalettibommar på medellinjen strax efter C, som vi skulle vänta rätt upp ifrån och sedan rida en skänkelvikning ut till F. 
Jag tyckte att det var en väldigt bra övning! Jag vill öva på att ganska snabbt från en "stor" trav samla ihop henne till en samlad trav och få till en skänkelvikning på kort sträcka.
 
Hon drog mig inte ur sadeln en enda gång under galoppen. Det var i slutet av lektionen som hon började försöka smita genom att skaka på hela huvudet och kasta det ner på marken. Jättesvårt att hålla upp hennes huvud då, men fick skänkla på och fortsätta jobba så gick hon bra igen.
 
Om jag nu ska vara med på KM i dressyr eller så i år så är det henne och ingen annan jag ska ha, haha!
Det känns som om jag utvecklas varje gång som jag har henne. Jättekul!
Nästa vecka är det hoppning, sen har jag faktiskt önskat en annan häst. Kände att det kanske är dags att prova någon annan än Julia, haha.
 
 
 
Två trötta hästar efter att ha varit ute på ängen hela dagen, hehe!
 
/Sandra
Publicerat i Sandra
#1 / / ida foto. ♛:

så söt!

Svar: Visst är hon! :D
Sandra