På rosa moln svävar jag omkring - Ridlektion 25 Feb

Alltså gårdagens dag var i rent allmänt jättebra för min del. Trots att jag hade huvudvärk (igen!!) så satte jag mig på hästryggen i hopp om att jag ska glömma min huvudvärk. Jag red på Bailey för ovanlighetens skull.
Hon ser ut som Julia, fast inte lika musklad och lite mindre. 
Jag hade inte så höga förhoppningar, för hon kändes oren och gick med "handbromsen" i kändes det som. 
Men efter ett tag så fick jag igång motorn ordentligt och hon blev så j*vla fin!

Det var riktigt längesedan som jag hade en sådan här känsla. Det var många av tanterna i gruppen som sa att hon såg "jättefin ut, Sandra!" (Egoboost woop woop)
Hennes galopp gillar jag inte riktigt ännu, och över galoppbommarna så hoppade hon över istället, så där hängde inte jag med riktigt. Men hon var sjukt fin. 
Nästa vecka är det hoppning, men nästa ridlektion så provar jag nog dressyrsadeln på henne, om ingen annan ska ha den. 
Vid lektionens slut var halva hon svettig, så hon fick ett svett-täcke under natten. 
Ja, nu kan jag rida Bailey ett tag istället för Julia, haha.
 
 
 
Jag ska kanske bli medryttare på en privathäst som har kommit till stallet föresten. Jättekul! 
En storhäst vid namn Salsa. Jag vet inte så mycket om henne än så länge, men hon ska tydligen vara en väldigt fin häst att rida. Så det blir säkert jättekul!
 
/Sandra
Publicerat i Hästar