"Stallvärdinne-dag"

Igår var en dag med fullt upp.
Det är höstlov, vilket menas med att det är teorivecka i stallet, inga lektioner.
Det var även "Stallvärdinne-dag" för oss som är stallvärdinnor (Jag är allt möjligt. Ridlärare, stallvärdinna och medlem i US). Hjälpte till i stallet, lite första hjälpen teori, sen fick vi rida också. Vi körde lite WE (working equitation, typ öppna, gå igenom och stänga grind till häst. Backa runt höre o.s.v.)
Jag har gjort det en gång innan på Anton, men han bara sprang och lyssnade inte alls på mig, så jag hade inte särskilt stora förhoppningar, haha!
Men jag hade Jacob och han är en van WE-ponny, så det var verkligen jätteroligt. Men även om han visste vad som gällde så fick jag kämpa.
Jag har aldrig lyckats med att få den ponnyn i form eller jobba särskilt mycket på ett bra sätt med honom, men idag gick han verkligen SJUKT bra! Jättefin ponny!
Så det blev en väldigt rolig upplevelse!
 
Jacob ville hellre äta än vara med på bild..
 
/Sandra
Publicerat i Hästar