Stallet 26 Nov

Det var en lång dag i stallet igår. Personalmöte kl 10:00 och senare lektion och ridning.
Jag vaknade och mådde skitdåligt rent ut sagt. Ont i halsen och munnen (gommen. Jag har ätit någonting som gett mig typ allergisk reaktion, eller så. Samma sak händer om jag äter Kiwi)
Och så fruktansvärt ont i magen, den bubblar och gör ont och jag mår illa, fast inte så att jag vill kräkas. Men efter att jag har legat och jämrat mig och känt efter hur jag mår ett tag så går jag upp i alla fall.
Äter ingen frukost, utan gör iordning frukost som jag tar med mig. 
 
Vid 11-12 tiden så släpper magontet och halsontet tack och lov. 
Jag hjälper till med den vanliga stallsysslan som vanligt. Sen så ska vi prova ut sadel och träns till den nya ponnyn Campagne ("Champis", har tyvärr ingen bild ännu. Men han är väldigt söt!) Så jag och Anna-Karin ska leda bort honom till spolspiltan, men oj vad upprörd han blev och läskigt var det tydligen! Han totalt vägrade att gå in. Vi kämpade i en god halvtimme med att försöka gå små steg in, dra in honom, backa in honom. Men inget funkade.
Men till sist så tog vi lite havre i en hink, och till slut så gick det. 
Upprörd, anfödd o lite lagom stressad, men när han väl stod där så var det ingen fara. 
Vi vill ju inte att han ska vara rädd för att stå i spolspiltan, han ska ju kunna gå in utan att protestera. 
 
Efter detta så höll jag i min lektion som vanligt och de är duktiga, mina elever. Håller på att lära de hur man går på volterna just nu, också testade vi att byta om volt också. Gick bra. Också galopp som vanligt.
 
Sen så red jag min lektion. Jag skulle egentligen ha Fantasie, men det blev Julia för Pernilla som skulle rida igen i min grupp skulle ha sin egna häst, istället för Julia. Så då får Fantasie-tanten vila. Skönt för henne.
Vi övade på galoppfattningar på medellinjen. Det är svårare än man tror, haha. Sen gjorde vi även skänkelvikning på hörnlinjen i båda varven och fattade galopp vid B respektive E. Julia blev väldigt taggad och stark. 
Det gick bra i ena varvet, men i det andra så blev det aldrig rätt galopp, men aja.
Jag jobbar på, för jag vill ju kunna. Man lär sig mer för varje lektion!
Hon är fin Julia
 
 
/Sandra
 
Publicerat i Hästar