Ridlektion 26 Mars x2

Leika
 
Hej på er!
Lite spontant så där så red jag två lektioner idag (Hade ändå ett återbud att ta igen). 
Så på min första vanliga lektion så hade vi dressyr och red skänkelvikning på hörnlinjen (C - E) och sedan rida öppna i resan av långsidan där.
Trav från A-C också om igen. Eftersom att Leika är så ung och fortfarande på inlärnings stadiet så tyckte hon att detta var lite krångligt och svårt. Men jag tycker att hon var duktig och verkligen försökte förstå vad jag ville.
Fick några öppnor i ena varvet och skänkelvikningen var bra i skritt, men i trav var det jobbigt. 
 
Galoppen på volten så var hon väldigt pigg och sprang väldigt fort, stod upp i lätt sits för att hon skulle få upp ryggen lite mer och arbeta ordentligt. Men det kändes mer som om hon ville rusa iväg till den andra volten hela tiden, haha.
Men är helt nöjd, det är synd att hon är så liten att jag känner mig för stor på henne. Men det funkar.
 
Valle
 
Andra lektionen var en hopp-lektion och då fick jag lilla Valle som även hade gott på lektionen innan, så han var lite trött, men kände inte att jag behövde köra hela lektionen heller.
Hade aldrig suttit på honom innan, men han är ungefär lika hög i mankhöjd som Leika, men mycket grövre (Shetland, New forest och ardenner i honom, härlig blandning!) så jag kände mig inte lika stor på honom, hehe.
 
Vi hoppade samma bana som vi gjorde på min vanliga lektion förra veckan.
 
 
(Har kommit på nu att C och A ska egentligen byta plats för att det ska stämma, men skit samma.)
 
Jag hoppade några gånger tills jag kände att han inte riktigt orkade mer, så då gick jag in med honom. 
 
Valle har vi haft problem med på ridskolan, för att han drar "repor" (springer plötsligt iväg med ryttare). Och vi vill inte ha med honom med barnen längre, vilket är synd! För han är ju så snäll och söt, men han gör sådanna plötsliga repor, så ingen vill ju rida honom. 
Men förshoppningsvis så blir det bättre snart!
 
/Sandra
Publicerat i Sandra