Egypten dag 7

Dag 7, våran sista hela dag. Vi var lite osäkra på vad vi ville göra med den. Antingen ville Nicklas åka in till Hurghada igen för att bara fota i den gamla delen. Men det ville inte jag, så då skulle vi få vara själva på var sitt ställe, vilket inte jag gillade heller.
Men sen kom vi överrens om att ta en taxi till El Ghuna som låg lite högre upp än vad Hurghada gjorde. Det var en "ort" som de rikaste i Egypten lät bygga. Och på kartan så såg det riktigt häftigt ut. Så vi åkte dit. 
Det var verkligen jättefint och lugnt!
När vi kom dit var vi jättehungriga, så vi åt mat och fick en jättefin tiggande katt vid vår sida ett tag. Ville så gärna klappa den, men lät bli. Den såg riktigt välskött ut, men man vet ju aldrig om den hade någon sjukdom eller så.
Sen så vandrade vi runt lite bland affärerna, fastnade hos en där butiksägaren pratade med oss väldigt mycket, bjöd oss på te och tyckte det var tråkigt att det var våran sista dag. Jättetrevlig var han!
Fick ett halsband (som jag sedan gav till Lina, då jag bara använder ett halsband och har tusen av dem!).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På morgonen dagen efter så åkte vi hem.
Det har varit en toppenresa! Jätteskönt att få komma iväg och bara vara. Att jag har sådan tur att få vara med Nicklas. Jag älskar honom!
 
/Sandra
Publicerat i Egypten
#1 / / Sarah Moberg:

hejsan! :D kolla in min vår-outfit jag valt ut från MQ. riktigt snygga plagg och accessoarer! :) det skulle betyda jättemycket för mig i fall du också skulle kunna rösta min outfit i deras pågående tävling.


DIREKTLÄNK: http://sarahmoberg.blogg.se/2013/february/mq-outfit.html