Egypten dag 6

Dag 6 så åkte vi ut med en båt från Hurghada till Giftun Island (har jag för mig att det hette).
Det var jättemysigt att åka båt, men det blåste väldigt mycket, som det alltid gör till havs.
Men det var verkligen jättejättefint på ön! Men jag tyckte att det var alldeles för kallt för att bada, vilket jag ångrar nu. För vattnet var så klart, vit sand och turkosa hav. Men nja, blåste alldeles för mycket. Så jag stannade uppe på stranden och bara njöt. Skönt det med!
Efter vi varit på stranden så åkte vi en bit på öppet vatten och ankrade till någonstans så att de som ville fick snorkla lite vid ett rev där. Nicklas var förstås i, men inte jag o nej!
Vi hade med oss en Svensk guide hela tiden som var dykinstruktör också, så vi var utom fara om det var någon som skulle uppleva något traumatiskt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
fortsättning följer..
Publicerat i Egypten